Dry needling

De trend in fysiotherapie behandeling! De methode is overgekomen uit Amerika en wordt steeds bekender. Dit komt omdat Dry Needling zeer effectief is tegen de volgende klachten:
Bewegingsbeperkingen gewrichten
Overbelastte spieren.
Verminderde kracht in spier(en)
Pijnontwijkend gedrag; ‘anders’ gaan bewegen
Tintelingen in arm/been, hoofdpijn, duizeligheid

Bewegingsbeperkingen gewrichten

Overbelastte spieren.
Verminderde kracht in spier(en)

Pijnontwijkend gedrag; ‘anders’ gaan bewegen

Tintelingen in arm/been, hoofdpijn, duizeligheid

Neem direct contact op.

Wat is dry needling?

Dry needling is een behandelmethode waarbij de fysiotherapeut door middel van een speciale techniek je spieren aanprikt, zodat deze snel en langdurig ontspannen raken. Dry needling gebruikt een ‘droge’ (dry) acupunctuurnaald, er wordt dus geen vloeistof in de spier gespoten.

Met een speciale techniek wordt er een zeer dun naaldje op een pijnlijke plek ingebracht. Dit is zo goed als pijnloos. De naald richt zich op een zogeheten “knoop”. Door deze te stimuleren zal de doorbloeding beter zijn en zal de knoop verdwijnen waardoor de spier zich kan ontspannen. U zult merken dat de pijn een stuk minder wordt en zelfs kan verdwijnen.

Hoe het gaat

Dry needling: anders dan acupunctuur

Bij acupunctuur worden vaak oppervlakkig meerdere naalden in het lichaam gezet, die daar enige tijd blijven zitten en invloed hebben op de ‘energie’ in het lichaam. Bij dry needling gebruikt de fysiotherapeut meestal één naald, waarmee hij kortdurend de spier prikkelt. Hij prikt op specifieke punten, de zogenaamde ‘triggerpoints’. Het is dus geen ‘energiebehandeling’.

Bent u hier naar op zoek? Maak een afspraak bij onze therapeut!

Laura de Vries

Fysiotherapie Zeeburg levert geweldige resultaten met hun dry needling behandelingen. Ik voelde me direct verlicht na de sessies en ben zeer tevreden.

Tim van den Berg

Dry needling bij Fysiotherapie Zeeburg heeft mijn pijnklachten aanzienlijk verminderd. De therapeuten zijn zeer vakkundig en zorgzaam, ik raad het absoluut aan.

Herkent u een van bovenstaande klachten?

Wacht dan niet langer en maak een afspraak